مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23601 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

چرا ما به اندازه اي كه براي زيارت آقا و كشيدن دستهايمان به ضريح مباركشان پافشاري ميكنيم براي دوري از گناه اين حالت را نداريم؟
زيارت فقط وارد شدن به حرم نيست ،البته حضور در اين مكانها لطف خداست وبايد موجب اميد شود نه باعث غرور و ارتكاب به معاصي زيرا خود زيارت و قبولي آن شرايطي دارد از جمله :1- مال حرام استفاده نكنيم 2- از گناه دوري كنيم و نكته مهم آنست كه بعد از زيارت در اعمال و رفتار و كردار خود دقّت كنيم كه نورانيّت زيارت را از بين نرود و توبه اي كه در حرم كرده ايم در خاج حرم شكسته نشود تا مورد توجّه اولياء و معصومين باشيم .شيعه يعني كه اطاعت دستورات الهي را دست انجام دهد و اعتقاد صحيح داشته باشد و دوم اينكه از گناه دوري كند . امام صادق ? مي فرمايند :شيعه يعني كسي كه عفيف و پاكدامن باشد اهل جهاد باشد ( با دشمن بيروني و دروني )و عمل كند براي خدا به اميد ثواب و خوف از عقاب (چهل حيث امام خميني حديث 16)
زيارت نه اينكه سال چند بار حرم برويم ويا هيئت داشته باشيم امّا در گفتار و كردار در هيأت هيچ اثري نكند بنابر اين حضور در محافل شريفه بايد موجب صحّت اعمال و اعتقادات قرآني شود .
انسان به حقيقت ايمان نمي رسد مگر دين خود را عميق بشناسد. (امام رضا عليه السلام تحفول العقول ص 446)
به شما توصيه ميكنم كتاب چهل حديث امام خميني حديث 16 و آداب زيارت آقاي قرائتي را مطالعه فرمائيد.
سوال دوّم:عشق به حضرت رضا ?:
اين چه نوع عشقي استكه درحالت غربت هم انسان به ياد امام رضا ? مي افتدبااينكه ازايشان دورمي باشند؟
جواب :
ملاك قرآن در هدايت و محبّت به خدا و اولياء اش 1- ايمان 2- عمل صالح است كه هر كس اين دو ملاك را داشته باشد در هر جا باشد ياد خدا و اولياء اش كه بهترين هديه و فيض الهي است را دريافت مي كند .
در يمني پيش مني
بر اين نعمت خدا شاكر باشيم جهت تقويت اين حالت در مساجد و محافل ديني و اعتقادي حضور داشته باشيد و كتب مفيد را مطالعه كنيد .از طرفي هم مواظب باشيدكه بر اثر گناه در به روي شيطان باز نشود كه شعله هاي عشق را خاكستر مي كند .
و خلاصه :محبت به خدا و اولياء خدا در ضمير ناخودآگاه انسان است كه آن را فطرت انسان مي گويند نهاده شده است لكن بايد كشف كنيم و بعد آن را غني كنيم .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.